رئیس اداره آب و فاضلاب نقده:آب شرب نقده مطابق استانداردهای جهانی است
پرویز خیرفام در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سولدوزسسی»، گفت: وضعیت آب شرب در نقده بطور کلی رضایت بخش و کلیه آیتم های آن مطابق استانداردهای جهانی می باشد ولی تامین آب با چالش هایی نظیر افزایش جمعیت تغیرات اقلیمی به ویژه در فصول گرم سال ، خشکسالیهای پیوسته و عدم رعایت الگوی مصرف که پایداری آب را با مشکلاتی روبرو می سازد که نیاز به برنامه ریزی برای تامین اعتبار و اصلاح شبکه های فرسوده دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب نقده افزود: برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی اقدامات متعددی از قبیل ، نصب و جایگزینی دستگاه های تزریق آب ژاول به جای دستگاههای کلرزنی محلولی برقی کنترل و پایش منظم کیفیت آب و همچنین انجام آزمایشات منظم بر روی نمونه های آب برای اطمینان از عدم آلودگی توسط آزمایشگاههای استاندارد موجود در شهرستان و استان با نظارت مداوم دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان که خوشبختانه تا کنون هیچگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی مشاهده نگردیده است.
وی تصریح کرد: برنامه های مدیریت کم آبی شامل اطلاع رسانی به شهروندان درباره صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، توصیه به رعایت الگوی مصرف (۱۳) متر مکعب در ماه ) و بررسی و بهینه سازی شبکه توزیع آب و نصب کنتورهای هوشمند برای مدیریت و پایش مصرف آب و شناسایی نقاط ضعف، هدر رفت و تعمیر فوری نشتی ها و فرسودگی در شبکه توزیع آب و مدیریت بهینه منابع آبهای زیرزمینی که بصورت مداوم انجام می گیرد.
خیرفام خاطرنشان کرد: مدیریت و بهره برداری از منابع آب زیر زمینی از طریق تعیین محدودیت های برداشت طبق مجوز پروانه های بهره برداری استفاده از فناوری های نوین تله متری در راستای کاهش برداشت از منابع زیر زمینی و جلوگیری از افت سطحآب زیرزمینی و حفظ منابع آبهای زیرزمینی برای آینده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب نقده بیان کرد: برای کاهش هدر رفت آب، یک فقره قرارداد نشت یابی با شرکت ایمن سازه گستر آذر در سال ۱۴۰۳ انجام گرفته که حدوداً ۵۰ لیتر بر ثانیه به کاهش هدر رفت کمک کرده است و قرارداد دیگری نیز در سال ۱۴۰۴ با همان شرکت تنظیم گردیده که در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
وی اشاره کرد: همچنین اقداماتی نظیر یه بروزرسانی تجهیزات شبکه توزیع، تعویض تدریجی لوله های فرسوده و کنتورهای خراب مشترکین نصب تله متری در چاههایی شهری و روستایی ، آموزش و آگاهی رسانی ، مدیریت مصرف به مشترکان محترم از طریق نصب بنر و درج در شبکه های مجازی و بهینه سازی فشار آب انجام گرفته است.
خیرفام بیان کرد: فناوری های نوین نظیر سیستمهای مدیریت داده و نرم افزارهای پیشرفته برای پایش کیفیت و کمیت آب به افزایش کارایی خدمات آب و فاضلاب از قبیل ارسال آنی قبوض آب توسط پیامک ، تکمیل مدارک مورد نیاز تقاضای انشعاب آب و فاضلاب توسط سایت یا دفاتر پیشخوان دولت این فناوریها همچنین به بهبود پاسخگویی و کاهش زمان تعمیرات کمک می نمایند.
رئیس اداره آب و فاضلاب نقده افزود: امور آب و فاضلاب نقده برای مشترکان کم درآمد از قبیل تحت پوششان کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی یک واحد انشعاب آب و فاضلاب بصورت رایگان واگذار و آب بها مصرفی این خانواده های محترم تا الگوی مصرف بخشودگی دارد و تسهیل دسترسی به آب شرب مناسب و جلوگیری از قطع آب برای این قشر از جامعه را در برنامه های خود دارد.
وی گفت: چشم انداز امور شامل توسعه زیر ساختهای موجود با توجه به نیازهای روز افزون آب بهینه سازی سیستمهای آب و فاضلاب و بکار گیری از منابع انسانی کارآمد و همچنین برنامه ریزی و اجرای طرحهای عملیاتی کاهش آب بدون درآمد و برنامه ریزی و اجرای طرحهای عملیاتی به منظور اصلاح بازسازی و نوسازی تاسیسات، تجهیزات و شبکه های فرسوده آب و حذف کانال های سنتی فاضلاب و افزایش ظرفیت پذیرش و کیفیت تصفیه خانه فاضلاب و بهره گیری از سیستم های هوشمند در مدیریت بهره برداری از شبکه توزیع می باشد.
خیرفام اظهار کرد: تا جائیکه منابع مالی و امکانات موجود کفایت میکند سعی می شود نسبت به افزایش کمیت و بهبود خدمات برای ارائه به شهروندان عزیز اقدام شود و در ساختمان های اداری نیز فرمهایی گذاشته میشود تا مراجعین محترم نسبت به ارائه نظرات خود در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اقدام شود و رضایت مندی نیز به نظر و لطف شهروندان گرامی بستگی دارد.
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید